17 augusztus 2008

Megérkezés Hadstenbe



Belekezdek... azaz csak kezdenék, ha nem lennék hulla fáradt. Reggel 8 körül indultam el Ås-ból busszal Osloba a reptérre, aztán vártam egy csomót a gépre mellyel Koppenhágáig röppentünk, mint a villám, majd egy újabb reptér, újabb várakozás, újabb rövid utazás, majd már csak a maradék dán közlekedési eszköz megismerése volt hátra, mint a busz és a vonat.
Egész nap utaztam, de szerencsére nem volt semmi gond sem a csomagokkal, sem a közlekedési eszközökkel, így sikeresen megérkeztem Hadstenbe. Este 8 után estünk be egy másik magyar iskolatársammal, akinek a magyar útlevelét már Koppenhágában a reptéren észrevettem, amint vártam az århusi gép indulását, de mind a gépen, mind a reptéri buszon máshová ült, úgyhogy csak az århusi vasútállomástól beszélgettünk. Szóval ahogyan beestünk a suliba, éppen ment a dalolászás, majd az igazgató kezdett bele a mondandójába, persze dánul, amiből egyelőre még egy mukkot sem értettünk, na jó, persze egy-két "ikke" "tak" vagy "nej" szó hallatán próbáltam követni, hogy miről is beszél, de nem igazán sikerült. Annyit azért sikerült kimazsoláznom, hogy bemutatták a tanárokat, hogy ki mit fog tanítani és tulajdonképpen megnyitotta az őszi "tanévet".
Ezután a nemzetközi csoportra felügyelő és későbbiekben nekik, azaz nekünk dánt tanító, Steffen (SJ, Steffen Jonassen) istápolt minket, majd hulla fáradtan még vacsoráztunk egyet. Az első héten ismerkedés lesz, a környezettel, a tanárokkal, az iskolával, a társakkal... Kíváncsi vagyok milyen lesz! :)
Egyébként 11 International Class-os diák van, lesz, mert egyelőre csak 5-en vagyunk itt, 4 magyar és 1 észt. A 11-ből 6 magyar lesz, a szobatársam nem érkezett még meg, de ő is magyar lesz. A 11-ből csak mi ketten leszünk fiúk. :) Azt azért sajnálom egy kicsit, hogy nincs több külföldi a nemzetközi csoportban, így szinte "Magyar Invázió" érte Hadstent. Viszont, lassan befejezem, mert közben már holnap van, azaz a "korán kelés" (6.45 - a szerk.) kezdetét veszi.
Hadstenre fel!
Kíváncsian várom az elkövetkező 4 hónapot!

Nincsenek megjegyzések:

Free counter and web stats