03 szeptember 2008

A kedd, ami nem hétvége

Az alvással már nem volt probléma, amennyit aludtam, elég volt. Délelőtt ismét volt dán óránk. Rohamléptekkel haladunk, már el is kezdtük a második lektiont is. Azon vettem észre magam, hogy a mindennapi beszélgetésekben (amit a dánok folytatnak egymással) vannak mondatok, amelyekben ha szerepel egy-két már megtanult szó, akkor már kb. tudom értelmezni, hogy miről szól. Ez nagyon jó! :) Van olyan is, aki a másik végéről fogja meg a nyelv elsajátításának a kezdő lépéseit, természetesen a káromkodásokkal. Például a fővárosi dialektusban kiválóan tud elküldeni melegebb éghajlatokra bárkit... :S Nem mellékesen, a dán óra szünetében volt benn egy pasi, aki a vasárnapi nagy kerépáros összeröffenésről beszélt egy pár szót. Lesznek feladatok, amelyben segíteni kell nekik... Úgy legyen, rajtam nem múlik.
Kórusoltunk is, bár előtte megpróbált Steffen megijeszteni, miszerint egyedül leszek csak pasi, mert a másik srácnak fáj a torka és ezért nem igazán akar énekelni. Mikor elkezdtük az órát, végülis 4-en voltunk pasik, mert mégis bejött órára a torokfájós, míg 2 "új" fiatalember is csatlakozott hozzán. Bár kb. 15 perc múlva már le is csökkentünk, mert az egyik srác úgy elviharzott, hogy csak na! A repertoárban egy Beatles dal, egy szám a Dirty Dancingből, illetve egy Macy Gray melódia szerepelt.
Aztán táncon tovább bonyolítottuk a cha-cha-chát, majd elkezdtük a keringőt is végre. Mivel a több, mint 11 évvel ezelőtti tánctanulásomkor is ezt szerettem táncolni, így már vártam, hogy mikor kerül terítékre itt is.
A vacsi utáni "kaffeaften" programon odaültem a dánokhoz egy kicsit ismerkedni a nyelvvel, meg az egyik játékukkal, melynek a neve Bezzerwizzer. Kicsit hasonlít a Trivial Pursuitre, de több témakör van benne, elég érdekes kérdésekkel (persze a dán változat főleg dán témájú kérdésekkel, de még így is volt egy pár kérdés, amelyre tudtam a választ). Végül aztán az egyik csapatnál lefordították angolra a kérdéseket és próbáltam segíteni nekik, sikerrel, ugyanis megnyertük a játékot. :)
Közben aztán az épület más részén egyesek úgy gondolták, hogy akár hétvége van, akár nincs, ők már pedig sörözni meg bulizni fognak. Csak egy dolgot nem vettek figyelembe, hogy ahol ők buliztak, a közös helység erkélyajtaja az igazgató házára nyílt... Így aztán az éjszaka folyamán feljött, lekapcsoltatta a zenét és ismét megkérte a "résztvevőket", hogy tartózkodjanak az alkohol fogyasztásától hétköznapokon...

Nincsenek megjegyzések:

Free counter and web stats