25 szeptember 2008

A szerda meg a csütörtök

Az idő szerencsére kegyes hozzánk, bár már bekapcsoltam a fűtést (igaz csak takarékon), mert azért hajnalanta már rendesen lehűl a levegő. Szerdán ismét festészettel kezdtünk. Kezdek belejönni a dolgokba, sőt egyre jobban szeretem is az, hogy olyan technikákat próbálhatok ki, melyekkel korábban nem találkoztam. :)
Aztán megbeszéltük Steffennel, hogy ki hogyan látja az eddig eltelt időszakot, milyen a kapcsolat a többi diákkal, kérdezte, hogy van-e esetleg problémánk. Mi csak az angol kommunikáció hiányát emeltük ki. Megkérdeztük, hogy van-e valamiféle visszajelzés a nemzetköziekkel kapcsolatban a dánok részéről, de nem igazán tudott erre válaszolni, ugyanakkor megígérte, hogy a következő ilyen típusú találkozónkig (2 hét múlva) tájékozódik.
Utána jött az ebéd... Régen szóltam már a kajákról, de szerencsére okom nem is nagyon van, minden megfelelő, a héten már 2x volt lazac!! :D Bár igaz, ami igaz, a mai kaja érdekesre sikeredett. Volt valamiféle húsgombóc leves, nagy hagymadarabokkal és fővetlen tésztacafatokkal, míg utána tésztakosárka, melybe bele kellett rakni (legalábbis ők azt csinálták) egy zöldbab főzelékszerű cuccot... :S Bizarrnak tűnt, de azért jó volt. Néha van zöldségekkel ízesített kenyér, fűszeres dolgokkal becsavart tészta, amelyek isteniek, csak ne lenne ennyi disznóhús...
A szerda további részében volt még a Svend féle Norbi torna, mely most a jó idő miatt a szabadban volt, aminek most nem nagyon örültem, mert 1. fájt a sarkam, emiatt a szükséges futógyakorlatokat, nem tudtam megcsinálni, ráadásul sprintelgetni is kellett volna, 2. a frissen nyírt fűbe mentünk ki, bár eddig semmi bajom nem volt az allergiámmal, de eléggé elkezdett viszketni az orrom mikor odaértünk. Szóval félóra múlva visszabotorkáltam pár ugyancsak "sántával" a suliba.
Este aztán nagyon örültem, mert végre megtudtam venni a Byki nyelvtanuló program dán nyelvű verzióját! :D Hurrá, már "csak" meg kell tanulni a benne lévő közel 1500 szót és kb. 500 kifejezést, na meg a helyes kiejtésüket! :) Alvásig gyorsan elkezdtem ismerkedni a szoftverrel, majd még portugáloztam is egy kicsit.
A csütörtök délelőtti részében a sport és csapatépítős órán átbeszéltük, hogy mi lesz még a további programunk, amíg tart ez a blokk. Megyünk a jövő hét közepén 2 napra egy szomszédos településre, ahol egy szabadidő centrumban (Friluftscenter Sprækkebjerg) töltjük majd az időnket, mindenféle érdekességgel, rapelling-gel, falmászással, katonai gyakorlópályán való szaladgálással, majd ezek után ha jól értettem a szabad ég alatt alvással. Másnap meg visszajövünk... kerékpárral!!!! :O Érdekes lesz... Aztán még átbeszéltük, hogy mit is fogunk még csinálni akkor, amikor 2 hét múlva jönnek a szomszédos iskolából diákok, akiknek meg mi fogunk foglalkozásokat tartani. 4 fős csoportokba soroltak minket, majd átbeszéltük, hogy mit csináljunk a ránk bízott fiatalokkal. Valószínű, hogy a falmászás ismét terítéken lesz (lassan akár elmehetnék tanítani is, annyit foglalkozom vele), majd különféle tornatermi és szabadtéri foglalkozásokat fogunk velünk csinálni. Még addig kell találnom egy magyar játékot, amelyet bemutathatok nekik. :)
Aztán mikor már megint mindent átbeszéltünk, maradt az órából kb. 45 perc, melyet M-ballozással töltöttünk, mely egy kissé hasonlít a baseballra, meg egy kissé a softballra, de mégis egyedi. Jó volt, mondanom sem kell, milyen meglepő ismét a nyertes csapatban voltam, bár igaz, hogy a társaság fele azt sem tudta, hogy hogyan kell játszani...
European Studies-on a terrorizmusról beszélgettünk, mi változott meg "szeptember 11" után, mi a véleményünk róla.

2 megjegyzés:

Geraldo Maia írta...

Hello Balu,
Du har en meget smuk blog, jeg kan lide det.
Hilsener fra Brasilien:
Geraldo

Névtelen írta...

Hola:
Visita mis blogs de fotos:

http://blog.iespana.es/jfmmzorita

http://blog.iespana.es/jfmm1

http://blog.iespana.es/jfmarcelo

SALUDOS DESDE ESPAÑA

Free counter and web stats